درحال بارگذاری...

گوشت مصنوعی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

گوشت مصنوعی


گوشت مصنوعی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


سه عامل اصلی در کشت گوشت مصنوعی چیست؟

۱- سلول‌های آغازگر: برای کشت گوشت در آزمایشگاه نیاز است در ابتدا تعدادی سلول با سرعت رشد و تقسیم بالا استفاده شود. سلول‌های بنیادی رویان، سلول‌های بنیادی بالغ، سلول‌های مایوستلایت و مایوبلاست برای این کار مطلوب هستند. سلول‌های بنیادی سریع‌ترین سرعت تقسیم را دارند؛ ولی از آنجا که هنوز به فرم ویژه‌ی بافت ماهیچه‌ای درنیامده‌اند، کنترل آن‌ها و سوق دادنشان به سمت تشکیل بافت ماهیچه‌ای یک چالش بزرگ است. در مقابل سلول‌های بالغ ماهیچه‌ای کاملا فرم ایده‌آل بافت ماهیچه‌ای را دارا هستند؛ ولی سرعت رشد و تقسیم بسیار پایینی دارند. برای جلوگیری از این دو چالش معمولا از سلول‌های مایوبلاستی در این فرآیند استفاده می‌شود.

۲- محیط کشت: سلول‌ها برای رشد و تقسیم و درآمدن به فرم بافت ماهیچه‌ای گوشت به مواد مغذی بسیاری نیازمند هستند. مهم‌ترین این مواد پروتئین‌های آغازگر رشد بافتی هستند.

۳- داربست سلولی: برای رشد به شکل یک بافت سه‌بعدی سلول‌ها باید روی یک چارچوب رشد کنند. این چهارچوب باید زیست‌تخریب‌پذیر باشد و پس از شکل‌گیری بافت گوشت، جذب خود سلول‌ها شود.

مزایای کشت گوشت مصنوعی چیست؟

سلامت

در کشت گوشت آزمایشگاهی نیاز به استفاده از هورمون رشد نیست و این باعث می‌شود محصول نهایی نیز برخلاف گوشت‌های دام، عاری از هورمون و در نتیجه سالم تر باشد.

زیست‌ محیطی

تحقیقات دانشگاه آمستردام نشان می‌دهند کشت گوشت در آزمایشگاه تنها با ۲ درصد از منابع کشاورزی مورد مصرف صنایع دام‌پروری متداول، مقدار یکسانی گوشت تولید خواهد کرد. هم‌چنین مقدار انتشار گاز گلخانه‌ای در این فرآیند، یک بیست‌ و پنجم صنایع متداول و مصرف انرژی در آن نصف خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


مزایای کشت گوشت مصنوعی گوشت مصنوعی تکنولوژی گازهای گلخانه ای

این مطالب را هم بخوانید!

سمپاشی نیشکر

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

مبارزه با سن گندم

آیا میدانید مبارزه با سن گندم چگونه است؟ عنوان: بررسی تأثیر سن گندم بر عملکرد محصولات کشاورزی مقدمه: سن گندم یکی از عوامل مهم در تعیین عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی است. تأخیر در برداشت یا برداشت زودهنگام گندم می‌تواند به طور مستقیم تأثیرگذار باشد. در این مقاله، اثرات مختلف سن گندم بر عملکرد م...

ادامه مطلب »

مديريت درختان پسته در فصل پایی...

در فصل پاییز، پسته هاي برداشت شده در انبارها ذخيره مي شوند بنابراين احتمال خسارت آفات انباري بخصوص شب پره هندي وجود دارد.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116